Rose de Rescht....en purpur fryd for øjet



Mine roser har givet efter for varmen og ladet sig overtale til at springe ud. Rose de Rescht var blandt de første. Normalt har jeg ikke den store succes med denne sort, men i år er det af en eller anden grund lykkedes mig. De blomstrer overdådigt og vedholdende. Ingen lus, ingen svamp. Jeg kan snart ikke få armene ned!

Rose de Rescht er en gammeldags remonterende buskrose med tæt fyldte purpur/pink farvede blomster. Rose de Rescht er den slags rose, som er smukkest i haven og ikke i en buket - men det synes jeg måske, fordi den er ret så fjendtlig anlagt. Den har små skarpe modbydelige torne overalt på stænglen, så det praktisk taget er umuligt at tage fat om den. Det gør til tider også lugning imellem planterne ret så besværligt.

Kommentarer

Populære opslag

BESØG ZINKBAKKEN