Roser roser roser

Snart blomstrer de, og jeg har store forventninger.
Roser er krævende, hører man ofte. De skal vandes, de skal gødes, de bliver syge. Det burde jo afskrække de fleste haveejere, ikke sandt? Alligevel elsker vi roser. De findes i en mangfoldighed, så de fleste kan finde en slags, som passer i deres smag. Jeg har selvfølgelig også en bestemt opfattelse af, hvad en smuk rose er. For mig skal roser være fyldte. Og helst rosa/pink/rød. Til nød hvid, men helst ikke gul. (Og dog har jeg alligevel gule Graham Thomas-roser i min have....)
Normalt plejer det ikke at gå så godt med min rosendyrkning. Svamp, lus og ringe vækst plejer at være normalen, men i år er der et eller andet, som er gået godt. Jeg har stort set sunde roser over hele linjen! Hurra! Måske har jeg gødet dem i rette mængde? Måske har vejret været perfekt for dem i år? I hvert fald står mine Schackenborg, White New Dawn, Charles Austin-roser, Rose de Rechts og alle de andre klar til blomstring nu, og det ser meget lovende ud. Skønt!

Kommentarer

Populære opslag

BESØG ZINKBAKKEN