Sæson for squash

Jeg husker fra min barndom, hvordan havesæsonen prægede retterne, der blev serveret i hverdagen. Tidligt om foråret gennemlevede vi "Rabarber på 117 måder", og senere gjorde det samme sig gældende for diverse bær, æbler og hyldebær.
Nu kan jeg tilføje squash på min liste. Squash er en fantastisk plante, som har en helt utrolig vækst. Frugterne vokser fra dag til dag, og med 1-2 planter er de fleste husholdninger godt forsynet. Jeg sår altid HELE posen, hvilket betyder at jeg har ca. 6 planter, så alt hvad der kan komme squash i, skal der squash i.

Anvendelsesmuligheder:
  1. Squash-kage. En herlig tung, fugtig kage med kanelsmag. Se opskrift her på kageopskrifter.dk
  2. Ratatouille. Stegte grøntsager, heriblandt squash. Herligt og meget sundt tilbehør til aftensmaden.
  3. Squash-suppe. Dejlig grøn grøntsagssuppe kogt på squash, kartofler, porrer eller løg. Blendes og smages til.Se lignende opskrift her
  4. Squash-brød. Bland revne squash i gærdejen. Giver fugtighed til dit bagværk. Desuden er den grønne squash dekorativ. Se opskrift fra Arla her.
  5. Grillet squash. Skær squash i meget tynde skiver og læg på grillen.

Kommentarer

Populære opslag

BESØG ZINKBAKKEN