Planterne må ud

En brøkdel af min mors udestues plantemekka
kom med hjem
Min fine nye køkkenhave er knap nok klar til at så i endnu, men der er ikke noget at gøre: Min mors spirefabrik koger snart over af planter, så jeg har været nødt til at gøre noget. (Se tidligere indlæg om spirefabrikken)


Såning påbegyndt

Kun 1 af mine 4 nye bede i køkkenhaven er klar til såning. Faktisk har jeg allerede sået lidt pastinakker og gulerødder. (Aromata + Leira, Nantaise Milan, Colmar) De 3 andre bede er ikke klar endnu. Jeg tager lidt af gangen og på et tidspunkt, er det hele nok sået til.

Spirefabrikken koger over

Da jeg var på besøg hos min mor den anden dag, kunne jeg godt se, at jeg blev nødt til at tynde lidt ud i fabrikken.... De frø, som hun har været så venlig at forkultivere, er efterhånden blevet til store fine planter - og de truede nu med at overtage hele udestuen. Store fine kålplanter, knoldselleri, blegselleri, løg og tomatplanter på reoler, gulv og borde. Selv om jeg ikke er helt klar i haven endnu, måtte jeg fylde bilens bagagerum med knoldselleri, blegselleri og løgplanter. Jeg kan konkludere, at en pose knoldsellerifrø er nok til mig.

Knoldselleri Monarch og i rækken bag er det
blegselleri Pascal
Da jeg havde gjort det, var der stadig fyldt op i udestuen:-)

Ud i det fri

Planterne kom direkte ud i bedet, så det der med afhærdning gik meget hurtigt... Nu håber jeg så, at dådyrene ikke opdager de grønne planter. Hvis det alligevel skulle ske, så ved jeg, hvor jeg kan hente flere planter.


Kommentarer

Populære opslag

BESØG ZINKBAKKEN