Lidt husdyr har man da...

Jeg elsker livet på landet, inklusive havedyrkning, de evige projekter, vedligehold osv. Dog er der en enkelt ting, der ikke stemmer til billedet af en landbo som mig. Jeg er ikke glad for dyr. Vi nøjes med en enkelt kanin. Dyr er gode at kombinere med havelivet, fordi de producerer en masse gødning, men det må jeg klare ved at importere fra glade givere.

Moskusænder på tur i min have. 

Børnehaven på tur

Dog har jeg alligevel lidt husdyr. Min nabo har både høns og moskusænder, og de går frit rundt og patruljerer fra tid til anden på min matrikel også. Det er SÅ hyggeligt og den perfekte ordning for os, der ikke er så gode til det med husdyr. To voksne ænder tager et par gange dagligt deres afkom med på tur ovre hos os. Som to pædagoger på tur med børnehaven, spadserer de forrest, mens de små rollinger løber afsted. Engang imellem kommer ællingerne på afveje og lader sig distrahere, så de bliver væk fra flokken. Med et par myndige "QUAK" kalder de voksne ungerne til sig igen. Det er sjovt og hyggeligt, og ikke mindst nyttigt at have moskusænder til at patruljere for snegle, larver mm.

Kommentarer

Populære opslag

BESØG ZINKBAKKEN