Kan du også lugte det?

Et af mine nye lindetræer har fået spist
lidt af toppen.
Det er en fornemmelse og en række næsten umærkbare sanseindtryk, der får mig til at tænke, at foråret er på vej. Lyset er på vej tilbage, og fuglene er begyndt at synge. Det er som om, jeg kan LUGTE, at foråret nærmer sig.

Haveinspektion

I dag skinner solen så smukt, så jeg gik en inspektionstur i haven. Det er ellers ikke ret meget, jeg kommer der for tiden. Jeg fandt absolut intet spor af forår. Ikke så meget som en vintergæk kunne jeg finde. Men alligevel ved jeg, at om mindre end en måned har jeg super travlt derude. Hvor jeg dog glæder mig!
På min inspektion fik jeg tjekket mine nyligt plantede lindetræer. De er ganske små og er blevet plantet i november. De har fået lov til at stå i fred indtil nu - med undtagelse af et enkelt træ, som har fået spist toppen af et skud. Dådyr er sultne væsener.

Indendøre endnu

Havelivet foregår for mit vedkommende stadig indendørs. Lige nu er det naturligvis planlægningen af næste års køkkenhave, der er i gang. Jeg har også et drivhus undervejs, så der skal støbes sokkel, når frosten kommer af jorden. Så er der lige alle de andre planer...og som sædvanlig har jeg langt flere planer, end jeg kan nå at realisere på en enkelt havesæson. Men jeg glæder mig. Lad endelig sæsonen starte!


Kommentarer

Populære opslag

BESØG ZINKBAKKEN