Så er den gal igen! En ny idé er født.

Nej, hvor jeg altså længes efter havelivet. Solen og lyset har i de seneste dage virkelig fået magt, og man begynder at tro på, at miraklet sker endnu engang: Foråret kommer! Det betyder, at idéerne og drømmene endnu engang popper op!

Jeg har jo allerede et stort projekt, der venter i denne sæson. Nemlig opsætningen af mit nye, fine trædrivhus. Lige nu er det bygget indendørs i en lade. Inden det kommer op at stå i min have, så skal der laves en sokkel, træet skal males grundigt, glasruder skal fragtes hjem, og hele drivhuset skal samles igen. Så det der med tomater, agurker og meloner bliver nok ikke lige med det første. Men jeg glæder mig bare til at få huset op.

En hurtig idéskitse af det nye bed.

Når først idéen er født...

Jeg ved godt, at et enkelt projekt pr. sæson er mere end rigeligt. Men nu er tanken altså kommet ind i mit hoved! Jeg har sådan en lyst til at gå i gang med at etablere et virkelig stort bed. Og jeg er sikker på, at alle jer haveentusiaster derude, I ved hvad det her handler om. Hverken fornuft, job, økonomi eller hovedrystende ægtemænd kan holde en gal havekvinde fra at udføre sin plan, når blot idéen er født. Jeg har en stor master-haveplan, som jeg går frem efter, og nu har jeg lyst til at gå videre....

Skitser og drømme

Så jeg tegner skitser og går ture i haven - hvor jeg visualiserer det hele for mig. Her kan I se en af mine første hurtige skitser. I min have er det de organiske former, der dominerer. Mine bede slynger sig i bløde cirkelbuer. Men der er simpelthen for få bede. Nu hvor jeg stort set har ryddet grunden (sidste år) for at anlægge ny køkkenhave fra bunden, så er der bart. Så tanken er at skabe et monsterstort bed, der slynger sig fra pavillonen og i en blød bue op over køkkenhaven. Men jeg behøver ikke lave det hele på en gang. Bedet bliver inddelt i forskellige faser/områder. Der bliver skyggeområder med diverse stedsegrønne og formklippede buske. Der bliver et hvidt område, et lilla/blåt område, og måske orange/rødt område. Så frosten må godt forsvinde nu. Jeg er klar!
Her har jeg forsøgt at tegne bedet ind på et billede af det område af haven,'
hvor bedet skal strække sig fra pavillonen til lindetræerne.
(lindetræerne er så små, at de ikke kan ses på billedet)


Kommentarer

Send en kommentar

Populære opslag

BESØG ZINKBAKKEN