SÅ er vi klar til køkkenhaven!

Der var ikke meget hjælp at hente i vejret, men
krukkerne lyste lidt op til weekendens familiefest.
Selv om der har været stille fra min side her på bloggen i den seneste tid, så er der alligevel sket en del i haven. Vi har haft nonfirmation her i weekenden, og haven skulle selvfølgelig tage sig så godt ud som muligt. Vejret var ikke helt med os, men der nåede da at komme en antydning af grønt over græsplænen. En klipning er ikke aktuel endnu. Tulipanerne står i knop, men endnu ingen blomstring. Så der var ikke meget at vise frem på benstrækningsturen/havevandringen efter middagen. 

Klar til sæsonen!

Men bortset fra det, så er haven ryddelig og klar til en ny sæson. Bedene er luget og kantet, køkkenhaven er blevet fræset igennem. Det er første gang, det er sket maskinelt. Jeg plejer at grave køkkenhaven igennem med en spade, men eftersom køkkenhaven er blevet meget større, så er jeg nødt til at få hjælp fra maskiner. Og det er ærlig talt en dejlig fornemmelse.

Så her i weekenden bliver det tid til at så. Det er lidt senere, end jeg plejer, men mon ikke det går. Jeg glæder mig! Planen er klar.

Kommentarer

  1. Hej Janne.Ja! en dejlig tid vi går i møde.Har også lige lavet et indlæg om hvad der sker i haven lige nu.Vi har lige slået græsset for første gang.....men den er lidt frostskadet.Og kartoflerne er da begyndt at titte op.
    Godt at du har fået hjælp til køkkenhaven,for det er rigtig hårdt at vende jorden.
    God aften Jette(mit lille gods)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag

BESØG ZINKBAKKEN