Bøgehæk på vej

Det siges, at bøgehæk skal plantes inden første maj. Så jeg kan lige nå det. I weekenden blev min nye Husquarna-fræser indviet, da den fræsede et meterbredt bælte, hvori bøgehækplanterne skal plantes.

Med fræseren har jeg gjort et bælte klar til hæk. 


Barrodsbøgeplanter klar til at blive sat i jorden.

For et par år siden fjernede vi de meget høje og gamle læbælter omkring vores have. Pludselig kom der lys og udsigt. Ulempen var, at der nu slet ingen afgrænsning var ud mod marken. Det kommer der igen nu i form af en bøgehæk. Jeg glæder mig! Rent æstetisk er det dejligt med afgrænsning.
Med snor markeres hvor der skal graves og plantes.


Valget faldt på bøg af to årsager: Bøg er smuk året rundt, og bøg er ikke krævende mht. jordbund. Vi bor på en meget sandet og mager jord, så bøg bør være et godt valg.

I dag har jeg afmærket, hvor hækken skal være og fået plantet de første ti meter hæk. Nu mangler jeg kun fyrre meter:-)

Ti meter bøg. Med lidt fantasi kan man forestille sig det færdige resultat.

Kommentarer

Send en kommentar

Populære opslag

BESØG ZINKBAKKEN