Sikke en herlig møgdag!

Vejret artede sig perfekt her til formiddag (men i eftermiddag tog kulingen fat igen), og en dejlig fridag blev sammen med nabo Peter brugt til at hente hestemøg og køre det ind i vores køkkenhaver. Med traktor vel at mærke og med mig som chauffør! Det var lidt af en udfordring, men sjovt! En enkelt gang fik jeg hævet frontskovlen lidt for meget og det ene baghjul forlod jorden... Men møget kom i hus.
Peter får en bunke hestemøg leveret ved indkørslen.
 Jeg fik kørt en stor bunke ind i et hjørne af køkkenhaven, hvor fra jeg må sprede møget med håndkraft. Jeg er sikker på, at gødningen giver god grokraft i køkkenhaven. Måske ikke allerede i år, men så i hvert fald til næste år. Også sidste år blev der tilført hestegødning, så næste år regner jeg med, at jorden er forbedret så meget, at vi kan begynde at tale om god køkkenhavejord.

En herlig velkomposteret dynge hestemøg ligger klar til at blive fordelt i køkkenhavens bede.

Det er tredje år, at jeg dyrker denne køkkenhave. Jorden var meget ringe det første år - og lidt bedre sidste år. Men med vedholdende tilførsel af gødning og organisk materiale, bliver det godt.

Lige et sidste traktorbillede, hvor man aner chaufførens koncentration.

Kommentarer

  1. God arbejdslyst.
    Held og lykke med køkken haven.
    Fine billeder.
    Tak for kigget.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag

BESØG ZINKBAKKEN