Drivhuset giver helt nye muligheder

Mit nye fine drivhus er ganske vist ikke helt færdigindrettet endnu, men allerede nu har jeg haft stor glæde af det. Det giver helt nye muligheder for mig.

F.eks. har jeg i år sået blomster i potter i drivhuset. Ofte har jeg sået blomsterne direkte i jorden. Det er nogle gange gået godt - andre gange knap så godt. Det har været en fornøjelse at kunne plante blomsterne ud i krukker og i køkkenhaven. Jeg har konellike - vaccaria rosabella - klar til både potter og køkkenhave. Det samme gælder løvemund, og et par andre sorter.

Reine de Mai er plantet ud.

I dag har jeg plantet min forspirede salat ud i køkkenhaven. (Reine de Mai) Selve omplantningen sætter nok salaten lidt tilbage, men forhåbentlig får vi salat lidt tidligere end ellers. Et andet gode ved den metode er, at salatplanterne sættes med afstand, så der er plads til at danne hoveder. Jeg har plantet en hel række i dag og kan næsten ikke se, at jeg har taget nogle planter fra bakken. Når man sår på denne måde er der i hvert fald RIGELIGT med frø i posen. Når jeg sår direkte på friland er jeg slem til at så for tæt - og ikke at få planterne tyndet ud. De planter jeg ikke fik brug for i dag, er røget tilbage i drivhuset. Måske er jeg snart klar med årets første grønne salat til middagsbordet?

Kommentarer

Populære opslag

BESØG ZINKBAKKEN