Spiretest

Det ligner en bakke sushi - men det er altså en test
af mine gamle frøs spireevne.
Sneen drysser stille ned her i begyndelsen af februar. Det er smukt og jeg elsker sneen, som giver masser af lys - og mulighed for at stå på ski i skoven.

Men derfor er det alligevel - og heldigvis - tid til at forberede årets køkkenhave. Jeg har været ved at planlægge årets afgrøder, bestilt læggekartofler samt lidt tomat og chilifrø. Jeg har masser af frø fra tidligere år, og ofte har frø fin spireevne, selv om de har ligget siden sidste år. Dog ved jeg, at der kan være problemer med især løg og gulerødder, så jeg har foretaget en lille test i dag.

Jeg tester frøenes spireevne ved at lægge frø på våde vatrondeller. Jeg har lagt rondellerne i en emballagebakke og trukket film over. Så vil lys, varme og tålmodighed afsløre, om det kan betale sig at så de gamle frø eller jeg skal have skaffet nye. Som altid, når jeg står med frø i hånden, så er det mig næsten ubegribeligt, at der skulle være liv - og mad - i de frø! Men vi får se:-)

Kommentarer

  1. Det er smart at bruge vatrondeller, det har jeg slet ikke tænkt på - jeg har brugt køkkenrulle, men det er ikke så absorberende. Tak for tips:-)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag

BESØG ZINKBAKKEN