Hvor er min udestue?

I mit vindue mod syd står der en zinkbakke med 6 slags tomater. De spirer fint, men bliver så lange. De får fint lys, men jeg døjer med at holde temperaturen nede. De kan ikke lade være med at strække sig.
Seks slags tomater spirer frem. Som sædvanligt får jeg lavet alt for mange planter.

Mangler jeg en udestue?

Udestuer er måske ikke længere så populære, arkitektonisk og boligindretningsmæssigt, men een god ting kan man sige om dem: De er perfekte til forspiring. Min mor har en udestue, hvor hun forspirer alt fra sommerblomster til knoldselleri og tomater. Samtidig er udestuen også en god vinteropbevaring for sarte planter. Det er sådan et sted, jeg mangler.

Det er nok at gå for vidt at sige, at jeg ønsker mig en udestue i klassisk forstand, men jeg tror jeg må kigge på lidt varme til drivhuset. Fra februar til april ville lidt varme om natten være nok til, at forspiringen kunne finde sted i drivhuset og ikke i min alt for varme vindueskarm.

PS: Zinkbakken er fra zinkbakken.dk og er uundværlig og uopslidelig!

Kommentarer

  1. Jeg kender det selv, da jeg netop er i samme situation. Vindueskarmene er fyldt op, det er ikke altid lækkert med jord og små planter i toiletruller i vindueskarmene. Men man er igang og det er det vigtigste. Det er så livsbekræftigende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Netop, Maria. Men hold da op, mine tomatplanter løber fra mig nu:-)

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag

BESØG ZINKBAKKEN