Delvis succes med de okulerede roser

I efteråret var jeg og min svigerinde en weekend i okuleringslære hos Ole. Hans familie har haft planteskole i flere generationer tilbage, så man kan med sindsro sige, at Ole har okuleret flere roser, end jeg har spist ærter...
Den erfarne herre kæmpede med sine to lærlinge, og vores tempo blev naturligvis aldrig højt, men vi fik da lavet en hæderlig portion roser.  Læs tidligere indlæg her. Ole gav dem ikke mange chancer for at klare okuleringen, for grundstammerne var meget lavstammede og levnede ikke meget plads til at okulere på. Men så skidt gik det ikke.

Et væld af nye roser
En pæn portion af roserne skyder nu fra okuleringsstedet. Grundstammen er Multiflora, og de fremkomne skud bliver til alle mulige smukke roser. Men legen stopper ikke her. Anne har allerede forberedt en ny sæson, hvor vi skal forbedre statistikken. Hun har plantet Multiflora grundstammer i massevis i en stribe af sin mark. Jeg glæder mig allerede til august, hvor vi skal gentage successen. Og denne gang er det jo to erfarne lærlinge, som Ole får med sig...

Kommentarer

Populære opslag

BESØG ZINKBAKKEN