Hvorfor er det så svært at afslutte projekter?

Her skal man jo nødig gøre ens egne personlige mangel på kompetencer til noget generelt! Men: Hvorfor er  det altid sjovere at kaste sig ud i nye idéer og projekter, end at afslutte de igangværende?

Måske kender I proceduren: 
Du bladrer i en havebog, fyldt med smukke billeder fra alverdens skønne haver. Langsomt sniger der sig en kriblen ind under huden på dig. Dér er noget, der kan bruges! En idé begynder at tage form, og du kaster dig over et stykke papir og kradser tegninger ned...
Idéen modnes over tid - og adskillige tegninger senere er du klar til at føre projektet ud i livet.
Der købes ting, der skaffes hjælpere, der arbejdes og arbejdes....og arbejdes lidt mere. Måske tager det liiidt længere tid end først beregnet. Det bliver efterår, det bliver vinter og næste år er projektet også NÆSTEN færdigt. Der mangler liiiige....
Eller er det kun mig?

Et eksempel:
Min nedsænkede bålplads blev påbegyndt sidste sommer. (se tidligere blogindlæg) Gravearbejdet var hurtigt gjort, eftersom der blev hyret en rendegraver. Så kom arbejdet med belægningen. Det klarede jeg egentlig også relativt hurtigt. På voldene rundt om bålpladsen skulle der plantes vinca, og de første blev plantet sidste efterår, men så kom vinteren. I foråret fik jeg plantet endnu lidt vinca, men så blev vi ramt af den skønneste sommer - og enhver ved, at så er det ikke plantevejr! Halvdelen af volden var stadig uplantet indtil denne weekend, hvor min nabo afgjorde sagen. Han gik igang med at rydde et bed - som netop var overgroet med vinca - og læssede dem alle af lige ved siden af min bålplads. Der var ikke andet for - jeg måtte afslutte mit projekt!
TAK til min nabo! På billedet ses bålpladsen, som den ser ud i dag, hvor er bestemt ikke er bålvejr.

Generelt er efteråret et glimrende tidspunkt til at anlægge og ommøblere i haven. Køkkenhaven passer sig selv (stort set), vi er tilbage fra ferie og vejret er velegnet til at plante nyt i. Så hvem ved, måske ender det med, at jeg også bliver færdig med mine øvrige projekter i haven? (Ellers kan jeg hurtigt finde på noget nyt)

Kommentarer

  1. Det er altid rart at få et lille spark bagi af en venlig nabo. Tit er det vel det, der giver en det sidste skub, når man har flere ideer end timer til at udføre dem :-)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag

BESØG ZINKBAKKEN