Forår i smukke Danmark

forår i skov

I dag havde jeg fornøjelsen af at køre ned gennem Jylland. Jeg skulle til et møde på Vejlekanten, og jeg gentager muligvis mig selv, men hvor er det sjovt, at foråret kommer tidligere nede sydpå. Så lille et land, og så alligevel så store forskelle.

Skønne Vejle

Jeg kørte i området ved Vejle Fjord og nød det smukke landskab. Solskin, fjord, gamle egetræer og nyudsprunget bøg. Smukkere bliver det ikke. Grøftekanten lyste gult af mælkebøtter. Her oppe nordpå, er græsset knapt begyndt at gro. Der har været koldt, og jeg har ikke set bøgeblade endnu. Men det er sikkert få dage væk. Jeg glæder mig.

Kommentarer

  1. Kender det.....
    Helt lokalt - ude i et gammelt sø-område er vi også bagefter om foråret - blot få km. herfra kan det se helt anderledes ud... forunderligt!
    Men ja, Danmark grønnes - og det er vidunderligt

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag

BESØG ZINKBAKKEN