Bladselleri og knoldselleri er godt på vej

Knoldselleri Monarch står godt.
 Skønt jeg før har øffet lidt negativt om, hvordan det går med min køkkenhave i år, så er der da også lyspunkter. Faktisk hører jeg fra andre haveejere, at der har været så koldt i denne sæson, at alting er bagefter. Det er også min oplevelse. Men som sagt: Noget går godt.

Som jeg tidligere har skrevet, så har jeg i år indført knoldselleri og bladselleri i mit køkkenhavesortiment. Jeg såede frøene indendøre i marts, og nu står der lange rækker af sunde og fine grønne planter i min køkkenhave. Det synes jeg er ret fantastisk. Jeg ser meget frem til at kunne høste store og fine knoldselleri. Det er en allertiders vintergrøntsag. 

Det ser lovende ud

Bladselleri og knoldselleri ligner til forveksling hinanden, når de står der i køkkenhaven, men knoldselleri er lidt mere kraftig og busket end bladselleri. Bladselleri ser meget lovende ud, og jeg tror ikke det varer længe, inden man kan tage sig en lille smagsprøve.

Knoldsellerien ser dejlig sund ud, men der har endnu ikke dannet sig knolde. Jeg holder øje...
Bladselleri Pascal

Kommentarer

Populære opslag

BESØG ZINKBAKKEN