Hallo - det er sommer!

Min nyanlagte og meget smukke køkkenhave er bare SÅ vellykket. Alt er blevet nøjagtig, som jeg ville have det. De fire bede er smukt indrammet med de rustne stålkanter, læbælter er ryddet og der er anlagt nyt græs omkring, så haven nu hænger meget bedre sammen med huset. Jeg føler virkelig, at rammerne nu er skabt for en virkelig fin have. Man finder mange finere og mere frodige haver end min, men forhåbentlig bliver min have også en frodig og fantastisk have engang. Men jeg kommer nok til at vente lidt.


Udbyttet bliver begrænset

Jeg vidste godt, at udbyttet i køkkenhaven i år ville blive begrænset. Jorden i de fire bede er næringsfattigt og hårdt, fordi det ikke har været dyrket før. I år har øvelsen bestået i at anlægge haven, og næste år går jeg for alvor i gang med at bearbejde jorden. Denne sæson har jeg hurtigt arbejdet jorden igennem, men der er ikke blevet tilført kompost eller organisk materiale. Det giver jo ikke det store at tære på for grøntsagerne. Og det ses. De spæde grøntsager vokser virkelig langsomt. Det skyldes helt sikkert den manglende næring, men også det kolde vejr. Det er jo sommer for pokker!

Så jeg er lidt trist, men forsøger alligevel at holde fast i, at havemæssigt går alt efter planen. Det er bare ikke så fedt at se på de udpinte forhold. Lidt grøntsager skal der jo nok komme alligevel. Det bliver bare ikke mig, der i år kommer til at svanse ind til mine naboer og vifte med årets første salathøst...Jeg må tålmodigt vente. Det skal nok blive godt engang.

Kommentarer

Populære opslag

BESØG ZINKBAKKEN