På havefestival i Milbak

 Vanvittigt! Var min konklusion på besøget i Ulla og Jens have, Milbak. Vanvittigt på den positive måde. Tænk, at man kan have SÅ stor en have med så stor mangfoldighed og skønhed. Stauder, roser og blomstrende buske sat sammen på imponerende vis. Jeg anbefaler alle i det nordjyske at lægge vejen forbi Milbak for at få inspiration til haven.

Det meget store område byder på en variation af stauder, blomstrende buske og roser. Overalt er der stier, der fører en rundt mellem de mange bede. Terrænet er stærkt kuperet, hvilket blot gør det hele lidt mere interessant. Midt på Jyske Ås lægger haven godt gemt ned af en grusvej. Tænk, hvad der rundt omkring i Danmark ligger gemt på villaveje, grusveje, bag hække og hegn!

Et flor af storkenæb. Smukt.

Fantastisk have

Man kan ikke overskue haven på en gang. Jeg er virkelig imponeret over, at man kan anlægge og holde en så imponerende have. Så vidt jeg ved, er der ingen gartner involveret. Fantastisk. Det vidner om, hvor dybt haveinteressen kan bide sig fast, for der skal mange timer til. Ingen tvivl om det.

Se mere her: http://milbakhaven.mono.net/

Kommentarer

  1. De har sammen med nordjysk havekreds været på besøg i min have først i juni. Hyggelige mennesker, jeg kunne godt tænke mig at se deres have, men kommer ikke lige derop.
    Vh
    Lisbeth

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag

BESØG ZINKBAKKEN