Pigstensringen er på vej

3 ud af 11 meter er lagt. Der er langt hele vejen rundt.
Mit nye fine køkkenhaveanlæg ser så smukt ud lige nu med de mange grøntsager og blomster, der vokser til. Dog er anlægget ikke komplet endnu - og som enhver haveejer ved - så bliver alle projekter ikke færdige på en gang. Der er altid liiiige noget, som kan blive forbedret eller ændret. Mit køkkenhaveanlæg er langt fra komplet. Forhåbentlig får jeg næste år et skønt drivhus. Der mangler kompostbunke, skylleplads til grøntsager, frugtbuske mm. Men nu er den centrale ring af sten på vej.

3 ud af 11 meter er lagt

I alt skal der lægges ca. 11 meter (indre omkreds) sten i en bredde af ca. 1 meter. Dvs. 11-12 m2. (det kunne regnes ud - men jeg nøjes med at sjusse....)Lige nu har jeg lagt ca. 3 meter. Der skal bruges mange sten. Rigtig mange sten. Jeg har heldigvis en mark, hvor mange sten kommer til syne hvert forår, men jeg er bange for, at jeg løber tør for sten nu. Rundt om i haven har jeg brugt sten til diverse belægninger, men nu er der ved at være udsolgt i stenbunken. Jeg må gå tiggergang til familiens jordejere.

Denne ring af sten er meget grov i det. Jeg bruger meget store sten i kombination med små. Derfor bliver belægningen naturligvis meget uensartet. Til gengæld bliver hver enkelt sten mere synlig og er ikke blot een ud af mange hundrede identiske sten.
Jeg lægger stenene i stabilgrus og sand. Jeg regner med, at der kommer et drys stenmel øverst for at hæmme ukrudt - og måske myrer?



Kommentarer

  1. Jeg glæder mig til at se din pigstensbelægning, når den er færdig. Det ser meget spændende ud. Det er en god idé at fuge med stenmel, men der kommer ukrudt alligevel. Det kan dog minimeres ved jævnligt at feje med en stiv kost

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag

BESØG ZINKBAKKEN