Et glas kan gå itu(sind stykker)

150 genbrugsglas
Billedet her viser 150 gamle drivhusglas, som i påsken blev fragtet fra et gammelt industridrivhus til min matrikel. Det var en lang og besværlig rejse - og undervejs mistede vi 80 glas. 

Jeg havde fået fat i en chauffør (min bror), en varevogn og en stor trailer, der kan bære 2,5 tons. Det er nemlig, hvad man skal bruge, når man skal fragte 230 drivhusglas, der hver især måler 80x90 cm. og er 4 mm tykke. De er MEGET tunge. Før vi tog afsted, satte vi nogle støtter på nogle paller, så glassene kunne stå op mod hinanden. Glassene skal nemlig stå op under transporten for at have en chance for at klare den.

Væltede glas

Derefter tog vi afsted og læssede glassene et efter et og fik fyldt to paller. Vi pakkede hele baduljen ind,  strammede med stropper osv. og kørte afsted. Men efter ganske få kilometer var glassene ligeså stillet væltet mod den ene side. Vores pallestøtter var ikke stærke nok. Har jeg sagt, at 230 glas er meget tunge? 

Ca. 80 glas var smadrede, men heldigvis var der ikke kommet glas på kørebanen. Men humøret var liiige under frysepunktet et øjeblik, må jeg indrømme. Heldigvis fik vi forstærket en palle med de remedier vi havde med - og kunne derfor køre hjem med de resterende glas i god behold. Jeg er så glad for, at mange glas alligevel klarede det - og lidt træt af, at jeg nu skal afsted igen. Men det går nemmere anden gang, som man siger:-)

Kommentarer

Populære opslag

BESØG ZINKBAKKEN