Skøn offentlig have i Malmø

Midt i Malmø ligger den skønne Malmø Slotshave, som jeg var så heldig at besøge for nylig. Min søster bor i Malmø og viste mig rundt i haven. Slotshaven rummer dels økologisk køkkenhave, prydhaver, en lille planteskole med salg, cafe og park. Slotshaven er bestemt et besøg værd. 

Et svensk haveprogram optages her
Malmø Slotspark ligger desuden også lokation til nogle af optagelserne i det svenske haveprogram "Trädgårdsonsdag". Her optræder bl.a. havemanden John Taylor, som kan ses her: http://www.svtplay.se/video/1178055/del-4-av-12

Det er vældig inspirerende at se de mange små køkkenhaver og bede med prydplanter. Jeg sætter lidt billeder ind, som kan give et indtryk af haven.



De små køkkenhaver holdes adskilt med hegn af kastanjetræ. Smukt og enkelt.



Halm bruges som jorddække for at holde ukrudtet i ave.


Et bed i gult og grønt. De lave hække indrammer bedene.

Modig kontrast, som fungerer 100%.

Jeg blev så forelsket i denne kombination i lilla. Tulipaner står smukt mellem nogle
lille stauder, som jeg ikke kender. Det ligner en nellike. Prydløg er på vej.



Kommentarer

Populære opslag

BESØG ZINKBAKKEN