Top 1 ukrudt på hadelisten!

I alle haver er der ukrudt. I min er der masser af ukrudt. (Alligevel blogges der ikke så meget om det, men her kommer der så et indlæg...)
Selv om jeg ville ønske min have i højere grad var mere finpoleret, så kan jeg leve med lidt ukrudt hist og her. Dog må jeg indrømme, at på toppen af min hadeliste over ukrudt står GRÆS!

Køkkenhaven skal have en omgang, før der skal sås i weekenden.

Græsset vokser så smukt....på en mark!
Græs er smukt, når det samlet set skal udgøre en græsplæne, en mark eller en grøftekant, men det er virkelig irriterende, når det dukker op i køkkenhaven og i bedene. Ironisk nok er vores græsplæne - hvor græsset gerne må være - ikke særlig villig til at vokse. Den meget tørre sandjord fordrer bedre mos, tusindfryd og mælkebøtter, ser det ud til.

Græsset vil gerne i køkkenhaven, og jeg forstår ikke hvordan det bærer sig ad. Kan græsfrø flyve? I hvert fald er mine bede fuldstændigt afgrænset fra græsplænen med stålkanter.
Jeg har været på ferie hele påsken, og da jeg kom hjem var køkkenhaven nærmest grønnere end græsplænen. Irriterende!

Fjern græsset helt
Græsset skal fjernes helt, når der luges. Det er ikke nok at hakke det løs. Hvis det bliver liggende, vokser det hurtigt fast igen. Så jeg må igang med kultivator og rive.
Hvad er så nummer to på listen?  Hønsetarm!

Kommentarer

Populære opslag

BESØG ZINKBAKKEN