Pergola på vej


Bededagen blev brugt til at bygge endnu en lille konstruktion i min have. Min have er ret stor og åben, så for at komme lidt i højden og dele haven lidt op, har jeg længe ønsket mig en pergola.

Visionen.  


Pergolaen består af fire forskudte skærme (sider), som bliver forbundet med nogle overlæggere. Konstruktionen er bygget hen over en sti, så man forhåbentlig med tiden kan gå ned af stien med en fornemmelse af at gå igennem en plantetunnel. Det varer nok lige lidt inden den oplevelse bliver komplet:-)

Lige nu er grundkonstruktionen færdig. Næste skridt er at sætte tremmer på siderne, så pergolaen bliver lukket. Tremme-temaet går igen fra pavillon, havelåger, altan og anden pergola i haven. Forhåbentlig skaber gentagelsen sammenhæng i haven.

Rundsaven er effektiv til at save ud til samlingerne.
Konstruktionen er på vej. Her er to sider rejst. Bommen over stien skal selvfølgelig ikke blive der!

Konstruktionen er ret kraftig - og måske for kraftig. Men det holder - også til vind med orkanstyrke, som jo ind imellem stryger over Vendsyssel.

Lige nu er det ikke let at se, hvad det skal ende med - men jeg er ret godt tilfreds. Første skridt er taget.

Tre skærme på plads.

Fire skærme rejst. Nu mangler kun tremmerne på siden.

Kommentarer

  1. Det ser rigtig spændende ud :)

    SvarSlet
  2. Hej. Det ser spændende ud. Jeg glæder mig til at se den, når den også er tilplantet. Fortsat god arbejdslyst.

    SvarSlet
  3. Det ser da godt ud! Altid spændende med projekter i haven. Jeg kan se at du holder åben have i år, jeg håber meget på at komme forbi. Jeg holder også selv åben have i August måned, til Havefestivalen. God arbejdslyst!

    SvarSlet
  4. Spændende! Jeg går selv og tegner og tegner lidt på noget pergola så det er dejligt at se noget der rent faktisk ser ud til at blive udført :-)
    Hilsen Henrik Havehjerne

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag

BESØG ZINKBAKKEN